SemesterDag 2

Trots sovmorgon till ca 8.15 hann jag ganska mycket under förmiddagen.
Strax efter 10 lastade jag bilen med sålda hästgrejer och drog mot stan. Kring 11 hade jag stämt träff med en tjej från Härnösand. 2 fulla ikeapåsar med grejer överlämnades och jag i min tur blev nästan 1000 kr rikare.
 
Sen åkte jag in på polisstation och ordnade mitt nya pass. Man vet ju aldrig när lusten att dra infaller så ett giltigt pass är perfekt att ha i bakfickan.
 
När jag ändå var där i krokarna så svängde jag in på Taurus. Jag vill ju "baka in" rostatueringen jag har. Jag är inte riktigt nöjd med hur den ser ut, men jag tror att den kan bli bra med lite fantasi och en säker rutinerad hand. Killen kikade och tog ett foto. Han har en idé om att utöka den med fler rosor och nån fet stjälk.. han skulle skissa på det ikväll och i morgon hamnar den på min överarm.
 
Idag.. Återkommer i morgon med resultatet :)
 
När jag kom hem kilade jag ut och målade ytterdörren en andra gång. Trots att det gått ett dygn sen första lagret var den fortfarande klibbig :( Jag tror att jag ska våtslipa den lätt innan jag stryker ett tunt tredje lager. Sen är det dekoren som ska målas med samma gröna som husets foder.. kan bli snyggt :)
 
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Jag är en av alla unika som efter en skitsjukdom nu bygger upp min raserade tillvaro.. Välkommen att kika in i min vardag..




RSS 2.0