Dystert

En dyrbar semestervecka har passerat till ingen som helst nytta eller glädje, känns så jäkla surt. Jag försöker verkligen hitta på sysselsättningar som inte är väderberoende men det är svårt, och hur det än är så sjunker humöret i takt med att dagarna passerar. En sak är jag helt på det klara över i alla fall och det är att hemma i Sverige stannar jag inte på semestrar efter denna. Nästa år har jag bestämt mig för att se Kroatien, ett land som sägs ha en helt makalös natur och som dessutom bjuder på både sol och värme.
Tack o lov har vi en del inplanerat för resten av semestern så det blir sämre med tid att gå hemma och älta pissvädret.
 
 
En annan sak jag blivit märkbart påmind över är min uteblivna träning. Jag som var så övertygad om att komma igång med långa härliga promenader nu i sommar.. Haha.. nu har halva sommaren passerat och så där jättemånga prommisar har det ju inte blivit... skyller än en gång på vädret. Visst är jag duktig att hitta ursäkter? Tyvärr är det inte annat än ren fakta - jag blir håglös, seg och totalt ur humör när jag inte ser sol och känner värme :(
Jag skulle behöva nån som sparkade mig i arslet och peppade lite.
 
Jag är inne i en "vill-flytta-period" igen. Är det rastlösheten som orsakar det eller? Jag har hittat några fina, prisvärda små söta hus som jag kan tänka mig fara o kika på. Hus som ligger bättre till vad gäller allmän kommunikation men ändå inte alltför centralt och med en överkomlig körsträcka till och från jobbet. Att det sen är havsutsikt på några av alternativen gör ju inte saken sämre. Tyvärr är inte maken inne på samma spår så jag vet inte hur vi ska lösa det här.
Helst skulle jag förstås lägga pengarna på ett utlandsboende vilket jag också SKA göra.. tids nog.. och då får maken följa med vare sig han vill eller inte.. sådeså..
 
Puss


Kommentarer
Postat av: sanna

älskar dig med!

föressten, skrev en text precis. har den sparat som utkast men vet inte om jag ska lägga upp den, känns lite för privat. men det är mina tankar. tycker du jag ska lägga ut den?

Svar: Du vet <3
Marie

2012-07-15 @ 16:38:35
URL: http://sannanorberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Jag är en av alla unika som efter en skitsjukdom nu bygger upp min raserade tillvaro.. Välkommen att kika in i min vardag..




RSS 2.0